Certificaten en organisaties
Oostenrijk Group beschikt over diverse hoogwaardige certificaten die de kwaliteit van ons bedrijf en onze producten verzekeren. Daarnaast is Oostenrijk aangesloten bij een aantal organisaties die bijdragen aan duurzaamheid en veiligheid van de vervoersbranche.
ISO 9001
NEN-EN-ISO 9001 specificeert eisen voor een kwaliteitsmanagementsysteem van een organisatie die: a) moet aantonen dat zij in staat is om consequent producten en diensten te leveren die voldoen aan de eisen van de klant en aan de van toepassing zijnde wet- en regelgeving, en b) zich ten doel stelt om de klanttevredenheid te verhogen door het systeem doeltreffend toe te passen.
ISO 14001
NEN-EN-ISO 14001 specificeert de eisen van een milieumanagementsysteem dat een organisatie kan gebruiken om haar milieuprestaties te verbeteren. Deze internationale norm is bedoeld voor gebruik door een organisatie die op systematische wijze haar milieuverantwoordelijkheden wil managen, die bijdraagt aan de milieupijler van duurzaamheid.
Convenant IL & T
De Inspectie Leefomgeving en Transport houdt toezicht op de naleving van rij- en rusttijden binnen het besloten personenvervoer. De beste personenvervoerders van Nederland komen voor een handhavingsconvenant in aanmerking, waaronder Oostenrijk Group. Elk element van de wet dient door het betrokken bedrijf keurig nageleefd te worden, terwijl dat ook geldt voor de veiligheid, kwaliteit en dergelijke controles.
De Milieu Barometer
Oostenrijk Group is een milieubewuste organisatie met een oog voor duurzaamheid. Daarom zijn we aangesloten bij ‘De Milieubarometer.’ Dit is een veelzijdig instrument dat inzicht geeft in de milieuprestaties en de ‘CO2-footprint’ van een organisatie. Omdat wij graag milieuwinst boeken, helpt De Milieubarometer ons bij het inzichtelijk maken van onze prioriteiten en verbeterpunten.
Global Passenger Network
Oostenrijk Group is trotse medeoprichter van het Global Passengers Network (GPN). Het Global Passenger Network (GPN) is een wereldwijd netwerk van hooggekwalificeerde touringcarbedrijven. Momenteel wordt het netwerk vertegenwoordigd door 39 verschillende landen. Oostenrijk Group is de officiële vertegenwoordiger van GPN in Nederland. Door gebruik te maken van onze dienstverlening, kunnen klanten in het buitenland ook altijd rekenen op de hoge standaard van service en kwaliteit die ze van ons gewend zijn.
KNV
Het Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV) is een federale werkgeversorganisatie voor het beroepspersonenvervoer en het spoorgoederenvervoer. Het KNV Bus vertegenwoordigt een groot deel van alle touringcarbedrijven – in totaal zo’n 75% van de 4.500 touringcars in Nederland. Bussen en touringcars zijn het schoonste en meest koolstofefficiënte vervoermiddel. Door mensen aan te moedigen zich per bus en touringcar te verplaatsen, kunnen we onze negatieve milieu-impact beduidend inperken.
NLA
De National Limousine Association (NLA) is een non-profit organisatie, opgericht in 1985, die zich inzet voor het vertegenwoordigen en bevorderen van de wereldwijde, nationale en lokale belangen van chauffeurs in de luxetransportsector. De leden van NLA zijn eigenaren van limousines, exploitanten, leveranciers, fabrikanten, regionale en nationale limousine-organisaties.
USTOA
De United States Tour Operators Association (USTOA) is gestart om het vertrouwen in touroperators te vergroten. Onder het motto ‘Integrity in Tourism’ wordt van leden verwacht dat zij zich houden aan de hoogste normen in de branche. Hiertoe behoort onder meer het principe van ethisch gedrag. Dit houdt in dat de zaken verlopen volgens een reeks professionele normen, zoals de verheldering van alle feiten, voorwaarden en vereisten met betrekking tot reis- en vakantiepakketten.